Podpis elektroniczny-zestaw

Podpis elektroniczny:

Czy wiesz, że: …

wszystkie firmy zatrudniające powyżej 5 osób powinny wprowadzić podpis elektroniczny do dnia 21 lipca 2008r.?

Czas biegnie nieubłagalnie… nie zwlekaj, już teraz zamów podpis elektroniczny, który jest niezbędny. W relacjach pomiędzy biznesem, administracją publiczną oraz osobami fizycznymi staje się coraz bardziej powszechny i niesie za sobą znaczące oszczędności oraz możliwość zdalnego podejmowania czynności prawnych, m.in. za pośrednictwem Internetu. Do złożenia bezpiecznego podpisu wystarczy posiadać zestaw do składania podpisu elektronicznego.

Podpis elektroniczny jest wykorzystywany m. in. do:

  • kontaktów drogą elektroniczną z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, np.: podpisania wniosku o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu ze składkami na ubezpieczenie społeczne, podpisania deklaracji,

  • nadawania mocy prawnej dokumentom w kontaktach prawnych przez Internet (np. upoważnienia elektroniczne w ZUS),

  • pozyskiwania wypisów elektronicznych dotyczących wszystkich podmiotów gospodarczych wpisanych do Krajowego Rejestru Sądowego (pdi.cors.gov.pl),

  • podpisywania urzędowej korespondencji z podmiotami administracji publicznej za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej,

  • składania e-deklaracji podatkowych (www.e-deklaracje.gov.pl),

  • zawierania umów cywilno-prawnych w formie elektronicznej,

  • wystawiania faktur w formie elektronicznej,

  • uczestniczenia w aukcjach i przetargach elektronicznych (np. www.e-przetarg.pl),

  • podpisywania raportów do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej,

  • zgłaszania drogą elektroniczną zbiorów danych osobowych do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych,

  • składania e-deklaracji do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

DEKLARACJE ZGODNOŚCI;

Oprogramowanie wchodzące w skład zestawu, (proCertum SecureSign i proCertum SecureSignVer) spełnia wymagania Ustawy o podpisie elektronicznym, posiada deklarację zgodności wg PN-EN 45014.

ZALETY:

  • jeden certyfikat kwalifikowany służy do kontaktów z wieloma instytucjami/urzędami drogą elektroniczną,

  • możliwość załatwiania spraw urzędowych, biznesowych, cywilno-prawnych za pośrednictwem internetu oraz skrócenie czasu ich realizacji,

  • zastąpienie dotychczasowej „dyskietki” w kontaktach z ZUS przez urządzenia, które można podłączyć do standardowych portów dostępnych w każdym komputerze klasy PC (np. USB),

  • zabezpieczenie podpisanych dokumentów elektronicznych przed zmianami przez osoby nieupoważnione,

  • znacznie prostsze, szybsze i tańsze przeszukiwanie elektronicznych archiwów,

  • dostępność urzędów elektronicznych online przez 24h/dobę, 7 dni w tygodniu.

Od czego zacząć?

Zakup podpisu elektronicznego jest związany z potwierdzeniem tożsamości osoby, która będzie go używała. Związane z tym procedury poszczególnych dostawców podpisu różnią się nieco. Można jednak przyjąć, że w celu uzyskania podpisu elektronicznego należy wykonać następujące czynności:

Etapy, które należy przejść, aby stać się posiadaczem podpisu elektronicznego:

- Odwiedzić stronę jednego z dostawców podpisu elektronicznego:

- CERTUM:  http://certum.pl/certum/cert,oferta_podpis_elektr.xml, przykładowy punkt rejestracji (Poznań)- wojtek@zui.pl, tel. + 48 602614341

- Sigillum: http://sigillum.pl/jak_kupic_e-podpis.html , przykładowy punkt rejestracji (Poznań)- info@zeto.com.pl , tel. +48 61 854 02 00

- KIR Szafir: http://www.elektronicznypodpis.pl/informacje/jak-zamowic-podpis-elektroniczny/ , przykładowy punkt rejestracji (Poznań)- marek@formatc.pl, +48 61 8354009

 i wybrać odpowiedni zestaw dla siebie.

- Po dokonaniu płatności w ciągu kilku dni otrzymają Państwo zamówiony zestaw wraz z instrukcją dalszego postępowania.

- Mailem zostanie przesłana dodatkowa dokumentacja do wypełnienia

- Potwierdzenie tożsamości u notariusza lub w najbliższym punkcie rejestracji

- Wysłanie pocztą wypełnionych dokumentów wraz z potwierdzoną tożsamością

- W ustalonym ze sprzedawcą terminie do 14 dni od daty otrzymania dokumentów wysyłany jest zestaw do podpisu elektronicznego.

 

 

« Strona główna


P.U.H. HANT
ul. Brzoskwiniowa 30
62-095 Murowana Goślina

tel. 61/811 80 58
61/811 80 59
61/812 29 54
fax. 61/811 80 55
mail:biuro@hant.pl