Większość nowoczesnych placówek handlowych, usługowych i spedycyjnych w swojej działalności wykorzystuje obecnie techniki automatycznej identyfikacji (Auto ID= AI). Do najczęściej stosowanych technik AI należą kody kreskowe (kody 1D) oraz zawierające znacznie więcej danych kody dwuwymiarowe ( kody 2D, potocznie nazywane QR- kodami). Wymienione kody są drukowane najczęściej na etykietach papierowych, etykietach foliowych, a czasami wprost na produkcie. Do wydruku etykiet stosuje się zwykle specjalizowane drukarki etykiet zapewniające wysoką jakość wydruku, odpowiednią czytelność i dostosowaną do potrzeb trwałość wydrukowanego kodu.
Terminale (zwane też inwentaryzatorami) to przenośne, cyfrowe urządzenia programowane, do których można wprowadzać dane oraz przesyłać zawarte w nich dane do komputera. Są nie tylko niezbędnym elementem nowocześnie przeprowadzanej inwentaryzacji, ale umożliwiają również znakomite usprawnienie innych procesów związanych z dystrybucją i przechowywaniem towarów, takich jak:
Zastosowanie terminali przyspiesza te procesy, a także
zwiększa efektywność i bezpieczeństwo ich prowadzenia.
Wprowadzanie danych do kolektora
Dane mogą być wprowadzane za pomocą wbudowanego czytnika
kodów kreskowych (diodowego lub laserowego) lub z
klawiatury. Mogą też być wprowadzane z komputera. Do
komunikacji z osobą obsługującą służy ciekłokrystaliczny
wyświetlacz alfanumeryczny.
Komunikacja z komputerem
Komunikacja z komputerem odbywa się poprzez łącze szeregowe
RS232 (dok transmisyjny) lub łącze na podczerwień (standard
IrDA). Możliwa jest także transmisja poprzez media
bezprzewodowe (Bluetooth, WiFi)
Wyposażenie
W standardowym wyposażeniu kolektorów oprócz stanowiska do
komunikacji z komputerem, które może dla niektórych typów
kolektorów pełnić funkcję zasilającą, znajdują się również:
kabel, zasilacz, akumulator oraz standardowe oprogramowanie
służące do zbierania danych.
Typy terminali
Sposób pracy kolektora jest jednym z kryteriów podziału tych urządzeń. Można wyróżnić dwa główne typy terminali:
HANT oferuje usługi serwisowe i naprawcze w odniesieniu do wszystkich modeli
terminali Getac. Naprawa może
obejmować wymianę lub naprawę każdego z podzespołów kolektora. W serwisie
firmy HANT możliwe jest usunięcie praktycznie każdej usterki.
Naprawy pogwarancyjne terminali firmy Getac dostarczonych do serwisu HANT odbywają się wyłącznie po akceptacji zakresu i kosztów naprawy przez Właściciela urządzenia.
Uszkodzony terminal powinien być przekazany do serwisu HANT wraz z wypełnionym FORMULARZEM ZGŁOSZENIA SERWISOWEGO. Dostarczne w ten sposób urządzenie jest poddawane gruntownym oględzinom i dokładnie testowane. Na podstawie tak przeprowadzonej oceny jego stanu określany jest zakres niezbędnej naprawy, a jego Właściciel otrzymuje ofertę usunięcia usterek i/lub wymiany częsci wraz z wyceną. Po akceptacji oferty przez Właściciela terminala naprawa jest wykonywana, po czym sprawne urządzenie jest odsyłane pocztą kurierską DHL.
W przypadku niezaakceptowania przez Właściciela urządzenia kosztów jego naprawy, jest ono odsyłane po opłaceniu kosztów wykonania diagnozy, testów i kosztów obsługi logistycznej.
Usługi serwisowe terminali firmy Getac, w tym naprawy i przeglądy okresowe, mogą być wykonane w placówce (miejscu instalacji) ich Użytkownika, po przesłaniu FORMULARZA ZGŁOSZENIA SERWISOWEGO wraz z akceptacją kosztów związanych z ewentualną naprawą.
Masz pytania odnośnie serwisu terminali firmy Getac? Potrzebujesz porady?
Napisz: biuro@hant.pl
Zadzwoń: +48 61 8118058, +48 61 8118059
P.U.H. HANT
ul. Brzoskwiniowa 30
62-095 Murowana Goślina
tel. 61/811 80 58
61/811 80 59
61/812 29 54
fax. 61/811 80 55
mail:biuro@hant.pl